Maj-Britt: Stora stan

I helgen var jag i stora stan för att äntligen få hälsa på Kulla-Gulla! Det var ett mycket kärt och vätskefyllt återförenande. Tequila är ju liksom ALLTID ett måste, nu när vi ses så sällan!

I fredags lyckades jag hålla mig rätt lugn. I lördags gick jag och Kulla-Gulla på stan. Och eftersom vi är som vi är och vi är likadana och blir ännu värre när vi två är själva tillsammans, glömde vi gå till Systemet och vinshoppa innan de stängde. Turligt nog hade Kulla-Gulla kvar ett förråd av Shotkanne-ingredienser och vi kunde förfesta med improviserade, goda och starka drinkar.

Jag hade ett "livsförändrande" samtal med Kulla-Gullas vän om mitt problem att jag alltid går hem och ligger med folk och aldrig lyckas med nåt mer än så. Gå hem med samma person några gånger i rad verkar ju rätt trevligt och vuxet. Se på Kulla-Gulla, hon är ju praktiskt taget gift numera! Jag och Kulla-Gullas vän kom överens om att jag skulle börja hålla på mig och att hon skulle följa med mig till stan dan efter och storhandla i erotikaffärer.

Sedan gick jag hem med en kille som hette Kenneth. Jag skyller på att jag samlar på roliga namn (Gunnar leder fortfarande).

Söndagen bestod mest av att, fortfarande svinpackad och med trosorna nerkastade i väskan, försöka hitta tillbaka till Kulla-Gulla. En pizza och bakiscola senare var det dags att åka hem. Längtar redan tillbaka. Jag kommer snart igen, KG, lovar!

Annars då? Nu är klockan halv två och läggdags. Senast jag sov hemma var i tisdags förra veckan. I dag har jag druckit två öl. Det är måndag i dag. Min matlådeplanering sträcker sig till att jag nyss flyttade ett halvt paket köttbullar från frysen till kylskåpet. Vuxenliv är överskattat, har jag hört?

Kommentarer
Postat av: Fraj

Hahaha jag har en Bernt! Och en Claes!

2012-01-31 @ 13:56:06
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0