Maj-Britt: Bara synden som straffar sig själv

När man varit sjuk i en vecka och fortfarande är ganska krasslig och dessutom ska jobba från klockan 15 till mitt i natten i restaurang/bar dagen efter känns det som om det logiska vore att stanna hemma och vila.

Fråga 1: Stannade jag hemma och vilade i fredags?
Svar på fråga 1: Ja. Fram till klockan 9.

Fråga 2: Var jag på haket och sedan studentklubben och dansade till stägning?
Svar på fråga 2: Ja.


Dagen efter var en lång, stressig dag på jobbet när alla ville ha Irish Coffee. Samtidigt.

Fråga 3: Var jag ute EFTER jobbet i lördags och drack öl?
Svar på fråga 3: Ja.


Så när jag nu hostar som en KOL-patienter och snoret rinner som lava får jag skylla mig själv.

På fredag ska jag äntligen till min kära söstra Kulla-Gulla! Det kan inte bli annat än kul. När vi går loss i större städer... en dag ska jag berätta om vår Köpenhamnsresa (CLIGGHANGER). För att citera Kulla-Gulla:

"Du kommer få massor av ragg. Men det finns en sovplats här om du blir trött."

Fram med vinet! Ölen! Tequilan! Och den älskade, hatade, älskade shotkannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0