Kulla-Gulla: Bakissöndag utan dess like

En äkta bakissöndag innebär att inte kliva ur sängen innan det mörknar ute. Att släpa sig bort till pizzerian och skoja med pizzabagaren som om man vore stammis (efter två veckor, jag behöver hjälp). Reda ut vad som hände kvällen innan med nyktrare kompis. Köra hem karln som bodde granne med festen men ändå valde att åka med ut till förorten. Stirra tomt på stöket efter nattens fyllemat och inte orka plocka undan.

En äkta bakissöndag innehåller inte musikquiz och öl inne i stan, men om jag bara orkar resa mig och gå in i duschen får det nog bli så ändå.

För övrigt har även söndagen även inneburit att dementera skvaller hemifrån. Kära Maj-Britt , jag lovar att jag inte legat med vår vän om du också hörde detta igår. När skulle jag hunnit det? Jag har ju varit fullt upptagen med mina småpöjkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0