Maj-Britt: söndag, hoppidopp!

Kulla-Gulla som har blivit vuxen hoppades på skvaller ifrån mig. Och visst, klart jag har svinat!

I torsdags var det torsdag. Det brukar betyda vin. När min tjejkompis - som det är dags att vi ger ett namn, låt oss kalla henne Greta - fyllde år i november fick hon ett virtuellt presentkort till av mig (innovativ 2.0) med värde av en helkväll med mig. Först åt vi middag och drack starka drinkar hemma hos mig, sedan drog vi till Haket och drack tequila. Efter att Haket stängde, gick jag, Greta och Hakets två ägare vidare till en torsdagsklubb och drack mer tequila. När torsdagsklubben stängt tittade vi på folk som åt fyllemat, fortfarande mätta efter middagen. Sedan började problemet. Bussarna hade slutat gå, ingen taxibil stod att finna, inga taxibolag eller kompisar som bor centralt svarade i telefon. Greta bor långt från stan men jag bor halvlångt, det går liksom att gå hem till mig. Bara det att det var typ 20 minusgrader och snöade och jag och Greta hade druckit väldigt mycket tequila och hade tunntunna kläder och ickefotriktiga skor. Den briljanta nödlösningen á frusen, alkoholiserad uteliggare blev att vi gick till skolan. Bra idé! På fjärde våningen finns det ju soffor! Och flyttar man ihop dem blir det nästan en säng! Halv 7 vaknade vi av att städerskan skrek till, skrämd som hon blev av två partybrudar som möblerat om och låg i en hög under två jackor. Greta försökte få ur sig något vettigt men det enda som kom ut var "Eeh... när kommer lärarna?" Sedan var det bara dags att försöka rädda sminket och håret och släta ut kläderna, dricka kaffe, gå på föreläsning och hålla i ett stormöte. Konstig men kul kväll.

Igår, lördag, var jag på tjejmiddag med massor av vin, tequila och dans på haket och gick hem med en teknikstuderande. Tyvärr fick jag panik och sa inte hejdå till haketjobbarna när vi gick utan stirrade ner i marken, sjukt diskret. Fem minuter senare när Greta skulle gå hem med en kompis till min tekniksuderande frågade hon om vakterna hade sett mig gå. Det hade de, med en kille, haha skratt haha. Alla på Haket skrattar åt mig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0